Contactlenzen nodig? Jouw contactlenscentrum: Optiek Somers

Lensonline.be

Don't drink and drive!

KVK+

De nieuwe preventiecampagne ‘Don’t Drink and Drive’ is vanaf 1 december in de bioscoop en op TV te zien. De campagne is een gezamenlijk initiatief van Jupiler en de Pro League. Voetbalspelers uit de eerste klasse voetbalclubs figureren in de nieuwe spot, die tijdens de kerstperiode de aandacht moet vestigen op verkeersveiligheid en verantwoorde alcoholconsumptie.

Jupiler en het Belgische profvoetbal zijn al meer dan 25 jaar met elkaar verbonden. In die periode is ook het belang van voetbal in de samenleving sterk geëvolueerd. “Voetbal was nog nooit zo populair. Een voetbalspeler is een maatschappelijk rolmodel, zeker naar jongeren toe”, zegt Ludwig Sneyers, CEO van de Pro League. “Jongeren kijken op naar voetballers. Het is dan ook aan hen om een krachtige boodschap te brengen dat drinken en rijden niet samengaan”.

Als ’s werelds leidinggevende brouwer ziet AB InBev een belangrijke rol voor zichzelf weggelegd om aandacht te blijven vragen voor thema’s rondom verantwoorde alcoholconsumptie. Zo draagt de brouwer ook bij aan de BOB-campagnes. AB InBev liet afgelopen september nog een onderzoek doen in België naar het thema rijden en drinken. Daaruit bleek dat het overgrote merendeel van de ondervraagden (94%) voor sensibiliseringscampagnes pleit. 88% geeft aan dat deze het verantwoordelijkheidsgevoel over drinken en rijden effectief doen toenemen.

“Met deze TV-spot verwachten we mensen bewust te maken van het feit dat rijden en drinken niet samen gaan en zo onze bijdrage te leveren aan het nog verder terugdringen van bestuurders die met een te hoog alcoholpercentage achter het stuur kruipen. We werken zo samen met de Pro League aan veiligere wegen”, stelt Philippe Vandeuren, Legal and Corporate Affairs Director Benelux van AB InBev, de brouwer van Jupiler. 

Voor KV Kortrijk figureert Assiedu Attobrah in de spot.

Don't drink and drive!